2013. április 29., hétfő 07:47

Szociológiai problémák, előítéletek, félelmek oldása változatos puzzle-ülésrenddel

Írta: 
Értékelés:
(4 szavazat)

Részletek a cikkből vagy összefoglaló ismertetés (abstract)

Elliot Aronson váltogatott/kirakós/puzzle ülésrend ötlete olyan iskolai osztályok számára, amelyeket félelmek és előítéletek szabdalnak.

A Google-fordítóval kapott magyar megfelelőt is ide teszem az átemelt angol szöveg alá.

 

Jigsaw in 10 Easy Steps

The jigsaw classrom is very simple to use. If you're a teacher, just follow these steps:

    Divide students into 5- or 6-person jigsaw groups. The groups should be diverse in terms of gender, ethnicity, race, and ability.

    Appoint one student from each group as the leader. Initially, this person should be the most mature student in the group.

    Divide the day's lesson into 5-6 segments. For example, if you want history students to learn about Eleanor Roosevelt, you might divide a short biography of her into stand-alone segments on: (1) Her childhood, (2) Her family life with Franklin and their children, (3) Her life after Franklin contracted polio, (4) Her work in the White House as First Lady, and (5) Her life and work after Franklin's death.

    Assign each student to learn one segment, making sure students have direct access only to their own segment.

    Give students time to read over their segment at least twice and become familiar with it. There is no need for them to memorize it.

    Form temporary "expert groups" by having one student from each jigsaw group join other students assigned to the same segment. Give students in these expert groups time to discuss the main points of their segment and to rehearse the presentations they will make to their jigsaw group.

    Bring the students back into their jigsaw groups.

    Ask each student to present her or his segment to the group. Encourage others in the group to ask questions for clarification.

    Float from group to group, observing the process. If any group is having trouble (e.g., a member is dominating or disruptive), make an appropriate intervention. Eventually, it's best for the group leader to handle this task. Leaders can be trained by whispering an instruction on how to intervene, until the leader gets the hang of it.

    At the end of the session, give a quiz on the material so that students quickly come to realize that these sessions are not just fun and games but really count.

-----------------------------------------------------------------------------------------
A Google-fordítóval kapott magyar megfelelő:

A kirakós classrom nagyon egyszerű a használata. Ha egy tanár, kövesse az alábbi lépéseket:

    Oszd 5 - vagy 6 fős csoportok kirakós. A csoportok változatos legyen a nemek, etnikai, faji, és a képességbeli.

    Kijelöl egy-egy tanuló minden csoport, mint a vezető. Kezdetben ez a személy a leginkább érett diák a csoportban.

    Osszuk a napi leckét a 5-6 szegmensben. Például, ha azt szeretnénk, történelem a diákok megismerhetik Eleanor Roosevelt, lehet osztani egy rövid életrajzot őt önálló szegmens: (1) Az ő gyermekkori, (2) A család élet Franklin és gyermekek (3) élete után Franklin szerződött gyermekbénulás, (4) Az ő munkáját a Fehér Házban First Lady, és (5) élete és a munka után Franklin halála.

    Adj minden tanulónak megtanulni egy szegmens, ügyelve a diákok közvetlen hozzáféréssel csak a saját szegmensében.

    Adj a tanulóknak időt, hogy olvassa át a szegmensben legalább kétszer, és megismerjék azt. Nincs szükség rájuk megjegyeznünk.

    Form átmeneti "szakértői csoportokkal" azáltal, hogy egy-egy tanuló minden kirakós csoport csatlakozik a többi diák rendelt ugyanabban a szegmensben. Adj a tanulóknak az e szakértői csoportokat időt, hogy megvitassák a főbb pontjait a szegmensben, és próbálni az előadások fognak tenni, hogy a kirakós csoporthoz.

    Hozd a diákokat vissza a kirakós csoportban.

    Kérj meg minden tanulót bemutatni neki, vagy a szegmens a csoporthoz. Ösztönözni kell a csoport többi tagjával, hogy kérdéseket tegyenek fel a pontosítás.

    Float csoportról csoportra, betartva a folyamatot. Ha bármely csoport gondjai (pl. egy tag domináns vagy zavaró), hogy a megfelelő beavatkozást. Végül, a legjobb, hogy a csoport vezetőjének, hogy kezelni ezt a feladatot. Vezetők képezni suttogva egy utasítást, hogy hogyan kell beavatkozni, amíg a vezető megkapja a nyitjára.

    Végén az ülés, hogy a teszt az anyag, hogy a diákok hamar rájött, hogy ezek a megbeszélések nem csak játék és szórakozás, de igazán számítanak.

 

További információk

  • A cikk felküldőjének megjegyzései a cikkhez:

    Elliot Aronson körül keresgéltem a weben, így találtam ezt.

    Nyilvánvaló, hogy optimistára hangolt szemléletű írás(ok), elfajult helyzetekben már nem segít, hanem csak szenvedést fokoz, hogy az osztályban a tanulók folyton olyanokkal kerülnek padtársi közelségbe, akiket elkerülni szeretnének. Bár talán semmi nem lehetetlen, de nem akármilyen támogatás, koordináció kell hozzá.

    Még nem elfajult helyzetben valószínűleg tényleg nagyszerű hatásokat eredményez.

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!